Vokseværk hos VI ELSKER 90’ERNE

voksevaerk-ve90-2

Nostalgi sælger

voksevaerk-ve90-blog

2016 – Et succesrigt år

I en publikumsmåling, gennemført af Gersdorff Research, er der blevet undersøgt og evalueret på selve rammerne og indholdet af VI ELSKER 90’ERNE, samt lavet en kortlægning af gæsternes erindring af sponsorer og samarbejdspartnere. Baseret på omfattende online interviews af personer der har deltaget på VI ELSKER 90’ERNE i 2016, er den samlede vurdering af festivalen at 96% af deltagerne på festivallerne er enten meget tilfredse eller tilfredse. Derudover svarer hele 78%, at det er meget sandsynligt, at de igen deltager i festivalen i 2017. Ser man på dataundersøgelsen angående erindringen af sponsorerne på festivalen i 2016, er det tydeligt at disse har sat sig rigtig godt fast på nethinden af festivalsdeltagerne. Erindringsprocenten er oppe på hele 45%, når deltagerne flere måneder efter at selve festivalen blev afholdt, bliver spurgt til hvilke sponsorer der var på festivalen.

Disse data er meget værd, når man begynder at arbejde på udviklingen af sponsorater til festivalerne i 2017. Hertil har Riffi Haddaoui følgende at sige,

Vi ligger et større budget af til at bygge pladsen og til lyd og lys og special-effects, skærme osv., som gør at vi kan udbygge vores samarbejde med vores kommercielle partnere, så de får endnu mere taletid hos os i 2017. Vi ønsker også, i endnu højere grad at lave noget synergi mellem partnerne og VI ELSKER 90’ERNE, hvilket er vigtigt for os, idet vores og ALLIANC’s vision fra starten af, har været, ikke blot at have en ”sleeping partner” og et logo, men derimod at have partnere som elsker 90’erne ligeså meget som vi gør, og har lyst til at aktiverer deres sponsorat, og være en del af det, på en god, fed og offensiv måde.

2017 – Nye højder!

Den 1. oktober 2016 prøver VI ElSKER 90’erne for alvor det europæiske terran af, når festivalen indtager den syd-spanske tyrefægter arena i havnebyen Fuengirola, Malaga. Spanien-eventyret er en klar del af VI ELSKER 90’ERNES ekspanderingsplan, og Riffi udtaler selv,

Vi har det jo lidt som hvis man får en ny kæreste og er rigtig glad for vedkommende og gerne vil vise personen til hele verden. Vi synes vores koncept er så stærkt, unikt og enestående, at vi vil præsentere det for så mange som muligt. Det startede jo i Danmark, og i år har vi så taget Sverige og Spanien med. Næste år kommer vi formegentlig til at ligge mellem 15-20 steder i Europa. Så for os er Malaga, ligesom Malmø var, en finger i jorden på hvor stærke vi er på udebane, og de udfordringer der nu engang ligger med at lave events, som er ude for ens baghave.

voksevaerk-ve90_3

Som en stor del, af denne ekspanderingsplan, kunne VI ELSKER 90’ERNE i starten af september, offentliggøre at de i 2017 får Danmarks ubetinget største popgruppe fra 1990’erne, AQUA, med på deres festivaler i det kommende år. Dette har naturligvis en stor betydning for VI ELSKER 90’ERNES fremtidige planer,

Aqua er oppe i den absolutte superliga af hvilke navne vi kunne ramme i forbindelse med VI ELSKER 90’ERNE. Det er ikke bare det største popnavn i dansk historie, men det er også en af de største i Europa og i verden. Jeg har brugt 3 år på at se om det kunne lykkedes at gendanne dem, og det at det er lykkedes at få dem med som flagskib og hovednavn til vores shows i 2017 kommer til at betyde ekstremt meget, både for billetsalget, men også i forbindelse med vores samarbejde med ALLIANC Sport & Event og vores kommercielle partnere.

voksevaerk-ve90_4

2018-02-01T13:13:43+00:00