Småkage-gigant indgår historisk sponsorat med dansk badminton

I fredags underskrev Badminton Danmark en sponsoraftale med Danisa, som løber over de næste fire år. Det er den største kommercielle aftale Badminton Danmark nogensinde har lavet, og administrerende direktør i Badminton Danmark, Bo Jensen, oplyser at det drejer sig om et pænt tocifret millionbeløb. Det betyder, at Danisa-brandet kommer på maven på spillertrøjerne på det danske landshold og landstrænerne, når de er ude og repræsentere Danmark. Derudover vil Danisa fortsat lægge navn til den stjernebesatte turnering ”DANISA Denmark Open” de næste fire år.

Danisa, som har deres primærmarkeder i sydøst Asien og Kina, betragter dansk badminton som en værdifuld platform for deres brand, da det giver god mulighed for, at positionere sig i Østen. På den måde er det kommercielle partnerskab, ifølge administrerende direktør for Danish Speciality Foods AAL DK A/S og Danish Speciality Foods CPH DK ApS, Erik Bresling, en win-win situation for småkage-brandet og det danske badmintonforbund:

”Vi betragter Asien og især Sydøst Asien og Kina som vores væsentligste markeder, og her har badminton en enorm opmærksomhed som sportsgren. Vi kan se at det afsæt vi har taget i badminton har haft en indflydelse på vores salg, vores markedsføring og vores kunders ’kendskab til vores brand.”     (Erik Bresling)

Danisa har således kunne måle en direkte effekt af samarbejdet med Badminton Danmark, som de indledte i 2015.

”Vi har fået en væsentlig større kendskabsgrad til vores brand og en væsentlig større popularitet omkring vores brand. Butter cookies er en vare som mange forskellige brands fører, og det er klart at dét hér er med til at styrke brandværdien, således at forbrugere i større omfang vælger netop vores brand, fremfor nogle af vores konkurrenters, og det er noget af det der betyder meget for os.”     (Erik Bresling)

Erik Bresling er da heller ikke i tvivl, når han skal forholde sig til de forventninger der er til samarbejdet, på sigt:

”Vi har tegnet en længerevarende kontrakt, da vi kan se at indsatsen har haft en værdi, og ved at gå dybere ind i vores kommercielle partnerskab, håber vi på at få en endnu stærkere brand-værdi. Vi vil også forsøge at bruge sponsoratet mere end vi har gjort tidligere, lokalt i de områder hvor vi er, for at vise at vi er en stærk badmintonpartner.”     (Erik Bresling)

Med sponsoraftalen står Badminton Danmark ligeledes godt rustet til at sikre, at dansk badminton i fremtiden vil bibeholde det høje internationale niveau, som er tilfældet i dag.

Danisa Denmark Open 2017 026

(På billedet, fra venstre: Morten Ankerdal, Bo Jensen, Erik Bresling & Rasmus Hessum Hansen)

Foto: ALLIANC

2018-02-01T13:09:54+00:00