Badminton Danmark og ALLIANC Sport & Event på sponsoreventyr i Asien

Dansk badminton er i den grad kommet på verdenskortet, og ALLIANC Sport & Event har været med på første række.

For første gang nogensinde vandt Danmark VM for herrehold, hvilket skete med en spændende 3-2 sejr over Indonesien. Verdensmesterskabet, som også går under navnet Thomas Cup og World Men’s Team Championships, fandt sted i badmintonnationen Kina.

Normalt er det et asiatisk land som løber med VM-titlen, med Indonesien som den mest vindende Thomas Cup nation med i alt 13 vundne finaler. Af denne grund er det en ekstra stor præstation, at lille Danmark er det første europæiske land som løber med VM titlen, og dermed kan kalde sig vindere af Thomas Cup’en 2016.

Fra et sponsormæssigt perspektiv er der bestemt også god grund til at være begejstret for sådan en fantastisk indsats. ALLIANC Sport og Event har igennem længere tid været i tæt samarbejde med Badminton Danmark, og har ageret som kommerciel drivkraft og sponsoransvarlig hos forbundet.

ALLIANC Sport & Event står bag sponsoratet fra den danske virksomhed Grundfos, som i begyndelsen af året, tog beslutningen om at indgå i en ny sponsoraftale med Badminton Danmark. Ifølge Grundfos’ Sponsor og Event Manager, Anette Stubkjær, var sponsorvalget klart og tydeligt:

”Danmark ligger i toppen af verdenseliten inden for badminton. Samtidig er sportsgrenen én af de største i Kina, men også i mange andre nationer i Asien. Derfor forventer vi, at få eksponering af vores brand i interessante områder, hvor vi har ambitioner om fremtidig vækst inden for vores forretning.”

Som det bliver nævnt, er Badminton-sporten en af de største i Asien, og selve Thomas Cup finalen 2016, blev set af over 600 millioner hustande. Med et så højt seertal, kan man i høj grad sige at Anette Stubkjær og resten af Grundfos har fået betydelig eksponering af deres brand.

En anden virksomhed som ALLIANC Sport & Event har arbejdet tæt sammen med i forbindelse med sponsorater hos Badminton Danmark, er småkageproducenten Danisa.

Danisa har ligesom Grundfos, valgt netop denne kommercielle platform til eksponering af deres brand, og har bestemt også nydt godt af deres sponsorat. Før Thomas Cup’en skød i gang, udtalte Erik Bresling, CEO hos Danisa Denmark følgende:

”Jeg håber og glæder mig til at se et flot dansk resultat. Det er jo gennem de flotte resultater, at vi også ser vores eksponering. Vi tror klart, at vores Danisa-brand bliver meget synligt under Thomas & Uber Cup, og at det får en høj brandværdi efterfølgende.”

Det er også andre steder fra, at Badminton Danmarks asiatiske virke har vækket interesse, heriblandt hos Erhvervs- & Vækstminister, Troels Lund Poulsen.

Badminton Danmark havde under Thomas & Uber Cup arrangeret og skabt rammerne for den såkaldte ”Denmark Day”. Denne platform forløb således at Badminton Danmark inviterede sine sponsorere og samarbejdspartnere med til Kina, hvor de fik muligheden for at danne kontakter til nye potentielle og eksisterende samarbejdspartnere.

Arrangementet havde til formål at styrke dansk erhverv og badminton internationalt. Danisa, Grundfos, Udvikling Fyn og Yonex var alle inviteret med til Thomas & Uber Cup for at styrke de danske brands på det asiatiske marked.

Det var første gang at Badminton Danmark afholdte ”Denmark Day”, og initiativet blev taget yderst godt imod af Erhvervs- og Vækstminister, Troels Lund Poulsen.

I denne sammenhæng blev Badminton Danmarks administrerende direktør, Bo Jensen, og partner hos ALLIANC Sport & Event, Jesper Larsen, inviteret til møde med Troels Lund Poulsen på Generelkonsulatet i Shanghai. Her fik de muligheden for at præsentere de exceptionelle muligheder, de danske virksomheder har for at blive eksponeret og promoveret på det asiatiske marked via badmintonsporten.

Badminton Danmarks direktør, Bo Jensen, gik på talerstolen, for bl.a. at promovere Yonex Denmark Open presented by Danisa, og udtalte følgende:

”Vi glæder os til at byde vores sponsorer velkommen i Kina. Ikke mindst til ”Denmark Day”, hvor de får mulighed for at netværke og blandt andet skabe nye internationale kontakter. Det er en helt ny platform, som vi satser på kan være med til at udbrede og eksponere dansk erhverv i Kina og resten af Asien, og naturligvis også udvikle nye partnerskaber for dansk badminton”

2018-02-01T13:15:31+00:00