ALLIANC – nu som Marketing Group

Den 1. februar 2018, blev ALLIANC Sport & Event til ALLIANC Marketing Group. I den forbindelse skete der flere ændringer i virksomhedens struktur. Den største ændring er, at vi har tilføjet et nyt kompetenceområde til virksomheden, i form af et mediebureau: ALLIANC Media. Det betyder at vi nu tilbyder en endnu bredere vifte af kompetencer. For at gøre det lettere for vores kunder og samarbejdspartnere at navigere i vores produkter og services, har vi derfor besluttet at opdele virksomheden i selvstændige enheder. ALLIANC Marketing Group består dermed i dag af:

 

  • ALLIANC Sponsorship, som arbejder med salg og rådgivning inden for sponsorater og kommercielle partnerskaber.
  • ALLIANC Event, som planlægger, projektstyrer og afvikler brand aktiviteter og virksomhedsevents, samt plug-and-play løsninger til bl.a. storcentre.
  • ALLIANC Media, som tilbyder indkøb af medieplads, rådgivning om valg af medieplatforme samt udvikling af reklamemateriale.

 

Hvorfor udvide?

Gennem det seneste år, har vi oplevet en øget interesse og efterspørgsel i markedet, på et mere integreret produkt. I stedet for at have forskellige bureauer til at stå for indkøb på forskellige kommercielle platforme, søger virksomheder en løsning, hvor de kan samle deres aktiviteter, med større gennemsigtighed til følge. Især på mediebureau-siden, har vi oplevet frustration fra virksomheder over manglende gennemsigtighed. Noget som vi med ALLIANC Media, gerne vil gøre op med.

 

Hvorfor nyt navn?

Udover udvidelsen med vores nye mediebureau, er de opgaver vi løser og de partnere vi samarbejder med inden for kommercielle partnerskaber, ikke længere begrænset til sportens verden. Vi arbejder bredt med koncepter og samarbejder inden for både sport, musik, kultur og velgørenhed/CSR. Derfor følte vi ikke længere at ALLIANC Sport & Event var dækkende.

Det synes vi til gengæld at ALLIANC Marketing Group er! Og overvejelserne omkring det nye navn, har været mange. Til trods for at vores tre kompetenceområder kan relateres til hinanden, er de også meget forskellige. Vi har fundet, at fælles for dem alle er, at de har rødder i marketingsdisciplinen. Fælles er også stadig, vores værdisæt omkring ærlighed og gennemsigtighed. Vi mener at troværdighed er ét af vores stærkeste aktiver, og det værner vi om. Navnet ALLIANC er en del af virksomhedens DNA, og det vil det fortsat være. Vi lever af at skabe alliancer, imellem samarbejdspartnere og mellem brands og målgrupper. Hvis du har lyst til at høre mere om vores nye mediebureau eller vores produkter og services, så byder vi gerne på en kop kaffe.

 

2018-03-14T11:59:48+00:00